Pouczenie związane z wejściem w życie przepisów RODO
Szanowna Pani/Szanowny Panie,
w związku z wejściem w życie: rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE. L Nr 119, str. 1), dalej „RODO”, dochowując warunków w nim zawartych informujemy, że:
1. Administratorem danych jest Komendant Powiatowy Policji z siedzibą w Łańcucie:
- adres: ul. Traugutta 13 A , 37-100 Łańcut,
2. Nadzór nad prawidłowym przetwarzaniem danych osobowych w Komendzie Powiatowej Policji
w Łańcucie sprawuje Inspektor Ochrony Danych osobowych KPP w Łańcucie:
- Piotr Trojnar
- adres: ul. Traugutta 13 A, 37-100 Łańcut,
- e-mail: iod.lancut@rz.policja.gov.pl
Osobą zastępującą Inspektora Ochrony Danych jest:
- Małgorzata Bytnar
- adres: ul. Traugutta 13 A, 37-100 Łańcut,
- e-mail: iod.lancut@rz.policja.gov.pl
3. W KPP Łańcut dane osobowe przetwarza się wyłącznie w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nie przetwarza się ich dalej w sposób niezgodny z tymi celami. Okres przetwarzania danych osobowych wynika bezpośrednio z przepisów prawa, jest adekwatny do celów.
Informacje o zbiorach danych osobowych, w tym:
- celach przetwarzania,
- podstawach prawnych przetwarzania,
- kategoriach osób, których dane są przetwarzane,
- okresach przechowywania, zamieszczono w wykazie umieszczonym poniżej.
4. Odbiorcy danych osobowych. W rozumieniu RODO odbiorcami danych osobowych nie są organy publiczne, które mogą otrzymywać dane osobowe w ramach konkretnego postępowania zgodnie
z prawem Unii lub prawem państwa członkowskiego. Dane osobowe nie są udostępniane podmiotom innym niż upoważnione na podstawie przepisów prawa.
5. Osobom, których dane są przetwarzane zgodnie z RODO przysługuje:
- prawo dostępu do własnych danych osobowych,
- prawo do żądania od administratora sprostowania, uzupełnienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania własnych danych osobowych, a także wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania - w sytuacjach przewidzianych prawem,
- prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie własnych danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na postawie zgody przed jej cofnięciem,
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
6. Przy przetwarzaniu danych osobowych w trybie RODO nie występuje zautomatyzowane podejmowanie decyzji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym profilowanie.
7. Źródła pochodzenia danych osobowych:
Państwa dane osobowe uzyskujemy bezpośrednio od osób zainteresowanych, w wyniku wykonywania czynności służbowych funkcjonariuszy i pracowników KPP w Łańcucie oraz w ramach współpracy z innymi jednostkami i instytucjami w zakresie przewidzianym w przepisach prawa.
Nazwa zbioru: |
Rejestr osób doprowadzonych w celu wytrzeźwienia |
Działający w imieniu administratora: |
Naczelnik Wydziału Prewencji KPP w Łańcucie Ul. Traugutta 13 A , 37-100 Łańcut, Tel. 172490340 |
Cele przetwarzania: |
Prowadzenie ewidencji osób doprowadzonych do Izby Wytrzeźwień, PDOZ |
Podstawa prawna przetwarzania danych |
Art.6 ust.1 pkt. c , Ustawy z dn. 26.10.1982r. o wychowaniu w trzeźwości |
Kategorie osób, których dane są przetwarzane: |
Osoby nietrzeźwe |
Informację o przekazywaniu danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej: |
Nie są przekazywane. |
Okres przechowywania:
|
Dane przechowywane są do czasu ustania przydatności w realizacji zadań, później archiwizowane i przechowywane zgodnie z Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt Policji |
Nazwa zbioru: |
Akta osobowe |
Działający w imieniu administratora: |
Specjalista Wydziału Kadr i Szkolenia Ul. Traugutta 13 A, 37-100 Łańcut Tel. 172490360 |
Cele przetwarzania: |
Prowadzenie dokumentacji związanej ze stosunkiem służbowym policjantów |
Podstawa prawna przetwarzania danych |
Art.6 ust.1 pkt. a,b,c, Ustawa o Policji z dn. 06.04.1990r., Ustawa Kodeks Pracy z 26.06.1974r. , Rozporządzenie MPiPS z 28.05.1996r., Zarządzenie nr 678 KGP z 17.06.2005r. |
Kategorie osób, których dane są przetwarzane: |
Cały stan zatrudnienia KPP w Łańcucie: funkcjonariusze, pracownicy cywilni |
Informację o przekazywaniu danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej: |
Nie są przekazywane |
Okres przechowywania:
|
Przez cały okres zatrudnienia/ służby, później archiwizowane i przechowywane zgodnie z Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt Policji |
Nazwa zbioru: |
Postępowania sprawdzające wraz z podręczną kartoteką i wykazem osób, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych |
Działający w imieniu administratora: |
Pełnomocnik ds. OIN Ul. Traugutta 13 A, 37-100 Łańcut Tel. 172490364 |
Cele przetwarzania: |
Realizacja postępowań sprawdzających |
Podstawa prawna przetwarzania danych |
Art.6 ust.1 pkt. c , Ustawa o OIN z 05.08.2010 r. |
Kategorie osób, których dane są przetwarzane: |
Osoby wymienione w ankiecie bezpieczeństwa zgodnie z Ustawą o OIN |
Informację o przekazywaniu danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej: |
Nie są przekazywane |
Okres przechowywania:
|
Przechowywane są przez cały okres służby/pracy a następnie archiwizowane i przechowywane zgodnie z Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt Policji |
Nazwa zbioru: |
Gospodarka mieszkaniowa |
Działający w imieniu administratora: |
Starszy inspektor Wydziału Wspomagającego Ul. Traugutta 13 A, 37-100 Łańcut Tel. 172490380 |
Cele przetwarzania: |
Przyznanie pomocy budowlanej funkcjonariuszom, przyznanie równoważnika za brak i remont lokalu mieszkaniowego |
Podstawa prawna przetwarzania danych |
Art.6 ust.1 pkt. c , Rozporządzenie MSWiA z 17.10.2001r., Rozporządzenie MSWiA z 18.05.2005r., Rozporządzenie MSWiA |
Kategorie osób, których dane są przetwarzane: |
Funkcjonariusze |
Informację o przekazywaniu danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej: |
Nie są przekazywane |
Okres przechowywania:
|
Po ustaniu celu przetwarzania archiwizowane i przechowywane |
Nazwa zbioru: |
Rejestr skarg i wniosków |
Działający w imieniu administratora: |
Naczelnik Wydziału Wspomagającego Ul. Traugutta 13 A, 37-100 Łańcut Tel. 172490385 |
Cele przetwarzania: |
Rozpatrywanie wniesionych skarg, wniosków i petycji |
Podstawa prawna przetwarzania danych |
Art.6 ust.1 pkt. c, KPA, Rozporządzenie Rady Ministrów |
Kategorie osób, których dane są przetwarzane: |
Osoby składające skargi, wnioski i petycje |
Informację o przekazywaniu danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej: |
Nie są przekazywane |
Okres przechowywania:
|
Po ustaniu celu przetwarzania archiwizowane i przechowywane zgodnie z Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt Policji |
Nazwa zbioru: |
Rejestr wypadków i kolizji sprzętu transportowego |
Działający w imieniu administratora: |
Specjalista Wydziału Wspomagającego Ul. Traugutta 13 A, 37-100 Łańcut Tel. 172490384 |
Cele przetwarzania: |
Ustalenie odpowiedzialnego za szkodę |
Podstawa prawna przetwarzania danych |
Art.6 ust.1 pkt. c , Ustawa z 07.05.1999r., Ustawa z 27.08.2009 r., |
Kategorie osób, których dane są przetwarzane: |
Funkcjonariusze, pracownicy cywilni, sprawcy kolizji |
Informację o przekazywaniu danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej: |
Nie są przekazywane. |
Okres przechowywania:
|
Po ustaniu celu przetwarzania archiwizowane i przechowywane zgodnie Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt Policji |
Nazwa zbioru: |
Zasób archiwalny |
Działający w imieniu administratora: |
Inspektor Zespołu ds. OIN ul. Traugutta 13 A, 37-100 Łańcut Tel. 172490365 |
Cele przetwarzania: |
Prowadzenie archiwum wyodrębnionego, realizacja składanego wniosku |
Podstawa prawna przetwarzania danych z art. 6 ust. 1 RODO*: |
Art.6 ust.1 pkt. c , przepis szczegółowy : ustawa z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym |
Kategorie osób, których dane są przetwarzane: |
Informacje identyfikujące w zakresie w jakim ustalenie danych osobowych jest możliwe za pomocą istniejących środków ewidencyjnych, - Dane osobowe policjantów, pracowników, kandydatów do służby/pracy, osób wykonujących czynności zlecone lub ubiegających się o wykonywanie tych czynności, wobec których przeprowadzono postępowanie sprawdzające lub kontrolne postępowanie sprawdzające, - Dane osobowe byłych funkcjonariuszy i pracowników KPP w Łańcucie, osób którym zlecono pracę na podstawie umów cywilno-prawnych. - Dane osobowe byłych funkcjonariuszy i pracowników MO/Policji, - Dane osobowe identyfikujące wnioskodawców/osób zainteresowanych, którym udostępniono materiały archiwalne albo dokumentację niearchiwalną |
Informację o przekazywaniu danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej: |
Nie są przekazywane |
Okres przechowywania:
|
okres wskazany w przepisach Zarządzenia Nr 93 Ministra Spraw Wewnętrznych |
Ograniczenia stosowania RODO |
Do przetwarzania danych osobowych w zakresie działalności archiwalnej, na podstawie art. 22b ust. 1 i 3 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2019 r., poz. 553 z późn. zm.)** ogranicza się stosowanie RODO:
Wykonanie obowiązku, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 3 – prawo dostępu przysługujące osobie, której dane dotyczą – następuje |
Nazwa zbioru: |
Postępowania powypadkowe policjantów i pracowników cywilnych |
Działający w imieniu administratora: |
Inspektor Zespołu ds. OIN ul. Traugutta 13 A, 37-100 Łańcut Tel. 172490365 |
Cele przetwarzania: |
Prowadzenie postępowań powypadkowych policjantów i pracowników cywilnych |
Podstawa prawna przetwarzania danych z art. 6 ust. 1 RODO*: |
Art.6 ust.1 pkt. c , przepis szczegółowy : ustawa z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji; Kodeks Pracy, Ustawa z dnia 14 kwietnia 2014 r. o świadczeniach odszkodowawczych przysługujących w razie wypadku lub choroby pozostających w związku ze służbą |
Kategorie osób, których dane są przetwarzane: |
- funkcjonariusze - pracownicy cywilni |
Informację o przekazywaniu danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej: |
Nie są przekazywane |
Okres przechowywania:
|
Po ustaniu celu przetwarzania archiwizowane i przechowywane zgodnie z Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt Policji 2007 |
8. Ograniczenia stosowania RODO:
Do przetwarzania danych osobowych w zakresie działalności archiwalnej, na podstawie art. 22b ust. 1 i 3 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2019 r., poz. 553 z późn. zm.) ogranicza się stosowanie RODO:
art. 16 – prawo do sprostowania danych – w ten sposób, ze administrator danych przyjmuje od osoby, której dane dotyczą, pisemne sprostowanie lub uzupełnienie dotyczące jej danych osobowych, nie dokonując ingerencji w materiały archiwalne;
art. 18 ust. 1 lit. a i b – prawo do ograniczenia przetwarzania – w zakresie niezbędnym do korzystania z materiałów archiwalnych zgodnie z ustawą, bez naruszenia istoty ochrony danych osobowych zawartych w materiałach, także w przypadku pierwotnego zbierania danych w sposób bezprawny albo w przypadku nieprawdziwości, nieścisłości lub niekompletności danych;
art. 15 ust. 1 i 3 – prawo dostępu przysługujące osobie, której dane dotyczą – następuje w zakresie, w jakim dane osobowe podlegające udostępnieniu mogą być ustalone za pomocą istniejących środków ewidencyjnych.
** zmiany do ustawy zostały wprowadzone ustawą z dnia 21 lutego 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - ogólne rozporządzenie o ochronie danych (Dz. U. z 2019 r. poz. 730).